Vanaf vandaag heeft VoorUit een nieuwe huisstijl. Projectleider communicatie Aldert de Boer is in zijn nopjes met het resultaat. “De nieuwe huisstijl is een mooie visuele vertaling van onze identiteit geworden. Samen met vormgever Ruben Doornweerd zijn we tot een prachtig resultaat gekomen waar ik trots op ben.”

In de vertaling van de identiteit van VoorUit naar beeld, liet Ruben zich inspireren door patronen uit schrijfschriften van de basisschool. VoorUit werkt veel met kinderen en taal, het patroon geeft daarnaast de ontwikkeling weer die ook in het woord VoorUit zit.

De oplettende lezer heeft gezien dat vanaf nu niet meer gesproken wordt over VoorUit Project of Project VoorUit. Dat zorgde nog wel eens voor verwarring. Vanaf nu is het enkel VoorUit. Voor wie denkt: ‘hoe schrijf ik het nu?’ VoorUit is met een grote V en grote U.

Het logo vertaalt zich in elke wijk naar een eigen kleur en eigen patroon. En zo is het in de praktijk ook, VoorUit krijgt kleur in de wijk. Tegelijkertijd benadrukken de verschillende kleuren de diversiteit van het project.

Op de nieuwe website zijn we in staat om deze veelkleurigheid samen te brengen. Op dit podium komen alle verhalen en beelden uit verschillende wijken bijeen. Kom regelmatig langs om op de hoogte te blijven van wat we doen.